Dersin Adı | İç Mekanları Duyumsamak |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAED 101 | Güz | 2 | 2 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin tasarım dilini mekân çözümlemeleri üzerinden anlamalarını ve mekânı duyumsamanın farklı boyutlarını keşfetmelerini sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, tasarımın odağında kullanıcının olduğu varsayımıyla ve iç mekanların, beş duyuyla deneyimlendiği gerçeğine göre işlenir. Tasarımın temel ilke ve kurallarının çevrenin algılanması ve deneyimlenmesi, mekanın kurgulanması bağlamında tartışılmasını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Mekan nedir? Duyu nedir? | Hazırlık yok. |
2 | Tasarımda elemanların organizasyonu | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
3 | İç mekân tasarımında bakışın rolü; görme duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/bileşenleri (renk) | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
4 | İç mekân tasarımında bakışın rolü; görme duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/ bileşenleri (ışık/gölge, geçirgenlik) | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
5 | İç mekân tasarımında dokunmanın rolü; dokunma duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/bileşenleri (doku, örüntü, malzeme) | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
6 | İç mekân tasarımında dokunmanın rolü; dokunma duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/bileşenleri (malzeme) | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
7 | Ara Sınav ve Vaka Çalışması Sunumları | |
8 | İç mekân tasarımında dokunmanın rolü; dokunma duyusuna hitap eden mekân nitelikleri/bileşenleri (malzeme) | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
9 | Oran ve Ölçek | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
10 | Mekansal İlişkiler ve Denge | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
11 | Mimari'de İç Mekan Elemanları | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
12 | Mimari'de İç Mekan Elemanları | Derste işlenen konu üzerine yapılan atölye çalışması sunumu |
13 | Final Projesi | Projenin geliştirilmesi |
14 | Final Projesi | Projenin geliştirilmesi |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final PROJE SUNUMLARI |
Ders Kitabı | Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve |
Önerilen Okumalar/Materyaller | F.D.K., Binggeli, C. (2012) Interior Design Illustrated. New |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | 1 | 15 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 2 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 4 | |
Proje | 2 | 2 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 1 | 2 | |
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 104 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. | |||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. | |||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. | |||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. | X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. | X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. | X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. | X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. | X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest